Jak rozliczać koszty rozmów telefonicznych?

Krzysztof Klimek, konsultant podatkowy
23.04.2009 , aktualizacja: 23.04.2009 13:45
A A A Drukuj
Siedziba mojej firmy mieści się w mieszkaniu, w którym mieszkam. Jest to jeden osobno wydzielony pokój. Jak mam rozliczać faktury za usługi telefoniczne? Faktura jest wystawiana na firmę nie na nazwisko. Jak zaksięgować opłatę za abonament oraz za rozmowy telefoniczne? Do tej pory koszt abonamentu rozliczałam w całości, a rozmowy telefoniczne na podstawie bilingu.
Przyjęty przez Panią sposób rozliczania kosztów z tytułu abonamentu i rozmów telefonicznych jest prawidłowy. Kosztem uzyskania przychodu są bowiem (zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 o podatku dochodowym od osób fizycznych, tekst jedn.: Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm., dalej: updof,) wydatki posiadające związek przyczynowo-skutkowy z przychodem, o ile nie zostały wymienione w art. 23 updof.

Abonament jest niezbędny, by korzystać z rozmów telefonicznych, może więc stanowić koszty uzyskania przychodu w całości. Zaliczać w koszty należy zaś jedynie te koszty rozmów, które związane są z prowadzoną działalnością gospodarczą. Podstawą do dokonania podziału rozmów na prywatne i firmowe może być oczywiście biling.

Podobne stanowisko wyraził m.in. Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Poznaniu w interpretacji z 21 września 2007 r. nr PD-2/415-149/07.

Podstawa prawna:

- art. 22 ust. 1, art. 23 ustawy z 26 lipca 1991 o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.)

Zobacz także

Bądź na bieżąco, codziennie, za darmo i o stałej porze -

czytaj nasz newsletter!

Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX