Lidl będzie sprzedawał znane marki. Na początek Wittchen

dlahandlu.pl
26.11.2012 , aktualizacja: 28.11.2012 17:19
A A A Drukuj
Wittchen w Lidlu

Wittchen w Lidlu (Fot. mat. prasowe)

Sieć Lidl wprowadza do sprzedaży produkty marki Wittchen. Od 1 grudnia, w świątecznej ofercie klienci będą mogli kupić w sklepach sieci portfele i paski od producenta galanterii skórzanej. To kolejny sygnał, że dyskonty na polskim rynku, chcą konkurować nie tylko ceną, ale także jakością i próbują ściągać do sklepów zamożniejszego klienta.
Jak zapowiadają przedstawiciele Lidla, produkty Wittchen na półkach sklepów sieci to dopiero początek. Niemiecki dyskonter chce wprowadzać do swoich placówek produkty innych uznanych marek. - Chcemy móc rozwijać współpracę z renomowanymi markami i widzimy coraz większą wolę współpracy także po ich stronie - powiedziała Anna Biskup, PR Manager sieci Lidl Polska, która zarządza w naszym kraju 450 sklepami dyskontowymi.

W ofercie Lidla pojawi się ponad 20 różnych modeli skórzanych portfeli z logo Wittchen w cenie 149 zł za sztukę, a także pasków męskich w cenie 79 zł.

Od kilkunastu tygodni niemiecki dyskont rozbudowuje dział z alkoholami, a szczególnie winami. Lidl wprowadził, do swojej oferty nie tylko produkty z półki ekonomicznej i średniej, ale także produkty droższe dla bardziej wymagających klientów.

Nie tylko Lidl chce zarabiać na klientach o bardziej zasobnym portfelu. Inne sieci dyskontowe, takie jak Biedronka, Aldi, czy Netto oferują coraz więcej produktów markowych w swoich sklepach.

Doskonałym przykładem zachodzących zmian jest sieć hard dyskontów Aldi, która oferuje ponad 90 proc. asortymentu. Niemiecki operator podpisał niedawno umowę z handlową koncernem Coca-Cola. Oprócz Coli w sklepach Aldi dostępne będą także Fanta i Sprite. Aldi, który ma w Polsce ponad 70 sklepów, chce podpisać także kontrakt z firmą Nivea.

W działających w Polsce dyskontach systematycznie spada produktów pod marką własną, które kiedyś dominowały na półkach tego typu sklepów.

- Dyskonty jakiś czas temu zmieniły strategie, a obecnie widać to coraz bardziej, że odchodzą od marek własnych. Obecnie asortyment dyskontów nie jest już tak jednolity jak jeszcze 3-4 lata temu. Jeszcze jakiś czas temu dyskonterzy sprzedawali niemal wszystkie towary pod marką własną, teraz systematycznie rosną tam udziały produktów markowych - mówił (w maju 2012 r.) w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Jarosław Moc, dyrektor pionu marki własnej, operacyjnego wsparcia sprzedaży i zarządzania cenami sieci hipermarketów Real Polska.

Jak dodaje Jarosław Moc, z raportów Nielsena wynika, że średnie spadki udziałów sięgają ponad 5 proc. w stosunku do tego co jeszcze jakiś czas temu oferowały dyskonty. W niektórych przypadkach, sięgają nawet 10 proc.





ZOBACZ TAKŻE

Bądź na bieżąco, codziennie, za darmo i o stałej porze -

czytaj nasz newsletter!

Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX